mandag den 20. maj 2013

Pasning af Hamp

Anskaffelse

Grolys / Vækstlys *
pH jord tester *

* = For nørderne (;

pH jord tester kan findes her ->
www.kridtvejsplanter.dk/ph-lys-og-fugt-tester-p-7137.html

Vækstlys / Grolys kan findes her ->
www.kridtvejsplanter.dk/grolys-c-610.html

Behold varmemåtten så længe som muligt for at gøre rødderne så stærke som muligt, det samme med ventilation fra en lille blæser for at gøre planten stærkere.

Lille ventilation blæser fra Chillo.dk

For at få en stor og flot hampplante, skal det have rigelig med lys, for at øge fotosyntesen kan man bruge vækstlys eller også kaldt grolys der findes mange forskellige dyre / billig i indkøb og i brug, LED eller halogen, Jeg synes personligt at LED er udmærket billig i indkøb samt i brug der findes 3 LED gro lys.
Rød, blå & Lilla (Rød-Blå) ønsker man at sin hamp plante skal vokse hurtig samt blomster hurtig efter kan man vælge at købe en rød og en blå vækst lys. Start med blå for at få planten til at vokse hurtig og derefter rød for at få blomstring. Synes personligt det nemmere at bare købe en lille/lyserøde hvad man nu vil kalde den farve, tror også i sidste ende af planten har bedst af det.

Jorden at planten er i skal gerne have den rette pH værdi for at få det meste ud af planten uden at "overbelaste" planten, Den optimale pH værdi er 6.5 det kan man bruge en pH jord tester til.

Beskæring af Hampplanter, man beskær dem ved at "nakke" sideskud som man gør ved tomat planter.

Billedet lånt af DcfOnline
Læs mere om beskæring af hamp planter på dette link -> http://dcfonline.dk/cf/prune_MINI.htm

6 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke om jeg spørger dumt😅
    Men hvor kan man købe LED gro lys? 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Wish klart du ka få de sygeste lamper til o tjek der

      Slet
  2. aliexpress.com (billigst)
    Ikea
    Bauhaus (dyrest)

    SvarSlet
  3. Ved ikke om der stadig er liv i denne her tråd, men jeg har en plante som jeg lige har omplantet i en større krukke, da den så ud til at tørre lidt ud/gulne på de nederste blade.. Omplantede den igår, men hvad kan jeg gøre ellers? Den står i den solrige vindueskarm, og sætter den udenfor i fuld sol hver gang der er..

    SvarSlet
  4. Et råd til folk med lidt fingre færdighed i junior level led pære bare fra 20-50 stk efter dine antal afgrøder men Brink elektronik Nørreport 150kr Max færdig har du en lampe til min 500kr og derefter kan du tage en skrot computer og ta blæseren el 2 og bingo banan skræl jord banan s og jord ned med små planter under den nye røde og blå = lilla ca gro lys det ka gøres noget billigere og planterne er pisse ligeglade med hva det har kostet hvis det har samme effekt el bedre prøv og spar det har aldrig gået ned for mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Mener jeg altid har kørt 20 rød 10. Blå led pære tæt sat til lampe men det regnskab så ka man jo gange op men Google det for du 110 men jeg er næsten sikker på 20-10

      Slet